Duela hamar urte hasi ziren EAE-ko ikastetxe batzuk ikas komunitate proiektua
gauzatzen. Ikas komunitateen arloan aitzindariak estatubatuarrak izan baziren ere,
Europar Batasuna izan da. Ikas komunitatea eratzea ikastetxe bakoitzaren
borondatearen araberakoa da. EAE-n 23 ikastetxe ari dira Ikas komunitate programa
garatzen eta kopurua ikasturtero handitzen da. Lehen esan bezala, orain dela hamar
urte hasi ziren lehenbiziko laurak, ariketa modura, eta haiek ereindako hazia pixkanaka
ematen ari da fruitua. Hasiera batean, bizikidetza arazoak zituzten eskolentzako
irtenbidetzat jotzen zen, gerora ikusi zuten edozein ikastetxerentzat balio zezakeela,
eta 2000. urtean hasi zen ekimena zabaltzen.
Ipar Euskal Herrian, Frantziako Estatu osoan bezala, oso urruneko kontzeptua da
ikas komunitatea. Ramon Flechak dioenez, “1960ko hamarkadako gizarte
industrialean, frantziar eskola eredua oso ona zen: laikoa, publikoa, berdintasunaren
aldekoa, e.a.
Nola irakasten dute?
Talde interaktiboak eta tertulia dialogikoak dira Ikas Komunitateetan proposatzen
diren Hezkuntzako Jarduera Arrakastatsuenak.
Talde interaktiboetan, irakasleak gelako jarduerak prestatzen ditu taldeka egiteko,
boluntarioen laguntzarekin. Taldeetan, laguntzaileek bultzatuko dute partaide guztiek
ezarritako atazak burutzea, elkarri lagunduz, elkarri azalpenak emanez, e.a. Hala,
ezagutzak eskuratzeaz gain, ikasleek azalpenak ematen, eztabaidatzen, ideiak
partekatzen dituzte, elkarri entzun eta elkarri laguntzen ikasten dute. Taldeak 4-6 kidez
osatua egongo dira. Talde guztiek burutuko dituzte jarduera guztiak.
Talde interaktiboen bidez, lanaldi eraginkorra lortzen da. Halaber, handiagoa da
ikasleek beste kideekin duten elkarreragina. Horrez gain, ikasgela inklusiboaren
arabera antolatutako gelaren bidez, ikasleen eskola emaitzak ez ezik euren arteko
bizikidetza ere hobetuko da.
Tertulia dialogikoen bidez, ordea, hauxe lortu nahi da: ikasleak kultura klasiko
unibertsalera eta, horrekin batera, gizateriak mendeetan zehar bereganatu duen
ezagutza zientifikora hurbiltzea.
Tertulia garatzeko, parte-hartzaileek aurrez aukeratu duten testuko pasarteak
azaltzen dute beste kideen aurrean, horrek guztiak, elkarrizketa aberatsa sorrarazten
du parte-hartzaileen artean eta aukera ematen du ezagutza elkarrekin eraikitzeko eta
gaietan sakontzeko.
Bi jarduera hauetaz gain, Komunitateak lagunduta, ikastetxeak eskola orduetatik
kanpo luzatzen du ordutegia. Hainbatek laguntzen diete ikasleei eskola‐lanak egiten,
irakurmena finkatzen, hizkuntzak ikasi eta teknologia berriak erabiltzen. Horrela,
saihestu egiten da inork ikastorduetan gela utzi behar izatea errefortzuetarako edo
errekuperazioetarako.
gauzatzen. Ikas komunitateen arloan aitzindariak estatubatuarrak izan baziren ere,
Europar Batasuna izan da. Ikas komunitatea eratzea ikastetxe bakoitzaren
borondatearen araberakoa da. EAE-n 23 ikastetxe ari dira Ikas komunitate programa
garatzen eta kopurua ikasturtero handitzen da. Lehen esan bezala, orain dela hamar
urte hasi ziren lehenbiziko laurak, ariketa modura, eta haiek ereindako hazia pixkanaka
ematen ari da fruitua. Hasiera batean, bizikidetza arazoak zituzten eskolentzako
irtenbidetzat jotzen zen, gerora ikusi zuten edozein ikastetxerentzat balio zezakeela,
eta 2000. urtean hasi zen ekimena zabaltzen.
Ipar Euskal Herrian, Frantziako Estatu osoan bezala, oso urruneko kontzeptua da
ikas komunitatea. Ramon Flechak dioenez, “1960ko hamarkadako gizarte
industrialean, frantziar eskola eredua oso ona zen: laikoa, publikoa, berdintasunaren
aldekoa, e.a.
Nola irakasten dute?
Talde interaktiboak eta tertulia dialogikoak dira Ikas Komunitateetan proposatzen
diren Hezkuntzako Jarduera Arrakastatsuenak.
Talde interaktiboetan, irakasleak gelako jarduerak prestatzen ditu taldeka egiteko,
boluntarioen laguntzarekin. Taldeetan, laguntzaileek bultzatuko dute partaide guztiek
ezarritako atazak burutzea, elkarri lagunduz, elkarri azalpenak emanez, e.a. Hala,
ezagutzak eskuratzeaz gain, ikasleek azalpenak ematen, eztabaidatzen, ideiak
partekatzen dituzte, elkarri entzun eta elkarri laguntzen ikasten dute. Taldeak 4-6 kidez
osatua egongo dira. Talde guztiek burutuko dituzte jarduera guztiak.
Talde interaktiboen bidez, lanaldi eraginkorra lortzen da. Halaber, handiagoa da
ikasleek beste kideekin duten elkarreragina. Horrez gain, ikasgela inklusiboaren
arabera antolatutako gelaren bidez, ikasleen eskola emaitzak ez ezik euren arteko
bizikidetza ere hobetuko da.
Tertulia dialogikoen bidez, ordea, hauxe lortu nahi da: ikasleak kultura klasiko
unibertsalera eta, horrekin batera, gizateriak mendeetan zehar bereganatu duen
ezagutza zientifikora hurbiltzea.
Tertulia garatzeko, parte-hartzaileek aurrez aukeratu duten testuko pasarteak
azaltzen dute beste kideen aurrean, horrek guztiak, elkarrizketa aberatsa sorrarazten
du parte-hartzaileen artean eta aukera ematen du ezagutza elkarrekin eraikitzeko eta
gaietan sakontzeko.
Bi jarduera hauetaz gain, Komunitateak lagunduta, ikastetxeak eskola orduetatik
kanpo luzatzen du ordutegia. Hainbatek laguntzen diete ikasleei eskola‐lanak egiten,
irakurmena finkatzen, hizkuntzak ikasi eta teknologia berriak erabiltzen. Horrela,
saihestu egiten da inork ikastorduetan gela utzi behar izatea errefortzuetarako edo
errekuperazioetarako.
Comentarios
Publicar un comentario