Zerbaitek zer edo zer pentsarazten digunean, errazago ikasten dugu, adibidez, klima
aldaketak dakartzan ondorioetan pentsatzen dugunean, eta horren ondorioz,
interesa daukagunean, errazago ikasten dugu gai horren inguruan, konturatu gabe
askotan. Horregatik, pentsatzearen ondorioa da irakaskuntza, eta hori da visible
thinking-en oinarria. Pentsamendua, beraz, irakaskuntzaren oinarria da. Eta, beraz
visible thinking metodoak umeek haien kabuz pentsatzen ikastea du helburu, hain
zuzen ere, pentsamendu hori ikusgarri egitean.
The Biltmore School, Estatu Batuetan dagoen eskola bat da, Miamin hain zuzen ere.
Eskola honetan visible thinking metodoa erabiltzen dute soilik eta eskolaren helburu
nagusia haurrak independenteak eta produktiboak izatea da.
Nola irakasten dute?
Irakasleek hiru elementu erabiltzen dituzte irakaskuntza eta ikaskuntza metodologia
hau bideratzeko. Lehenik, errutina batzuk daude, prozedurak direnak. Egun
bakoitzean, nahiz eta gaiak aldatu, prozedurak errepikatzen dira, hots, errutinak.
Hauetan ikasleek izaera kritikoaz haien burua azaltzen eta haien ikuspuntua
adierazten dute, dena justifikatuz eta nabarmena denetik abiatuz. Errutina hauetan,
ikuspuntuak eta ebidentziak batzen dituzte haien artean konexioak eginez eta
hainbat perspektiba aztertuz. Ondoren, osotasun batean zatiak identifikatzen
saiatzen dira, zirriborro batean ondorioak batuz. Hasieran 21 errutina zeuden, 3
multzotan sailkaturik. Multzo hauek sarrerako errutinak, errutina antolatzaileak eta
errutina ikertzaileak deitzen dira eta bakoitzak gaiaren inguruan funtzio zehatz bat
betetzen du. Sarrerako errutinak gaiaren hasieran lantzen dira eta gai horren
inguruan interesa pizteko balio dute batez ere. Errutina antolatzaileak informazio
garrantzitsuena azpimarratzeko eta gaia
sintetizatzeko balio dute. Azkenik, errutina
ikertzaileak gaiaren inguruan ikertzera
motibatzen ditu ikasleak.
aldaketak dakartzan ondorioetan pentsatzen dugunean, eta horren ondorioz,
interesa daukagunean, errazago ikasten dugu gai horren inguruan, konturatu gabe
askotan. Horregatik, pentsatzearen ondorioa da irakaskuntza, eta hori da visible
thinking-en oinarria. Pentsamendua, beraz, irakaskuntzaren oinarria da. Eta, beraz
visible thinking metodoak umeek haien kabuz pentsatzen ikastea du helburu, hain
zuzen ere, pentsamendu hori ikusgarri egitean.
The Biltmore School, Estatu Batuetan dagoen eskola bat da, Miamin hain zuzen ere.
Eskola honetan visible thinking metodoa erabiltzen dute soilik eta eskolaren helburu
nagusia haurrak independenteak eta produktiboak izatea da.
Nola irakasten dute?
Irakasleek hiru elementu erabiltzen dituzte irakaskuntza eta ikaskuntza metodologia
hau bideratzeko. Lehenik, errutina batzuk daude, prozedurak direnak. Egun
bakoitzean, nahiz eta gaiak aldatu, prozedurak errepikatzen dira, hots, errutinak.
Hauetan ikasleek izaera kritikoaz haien burua azaltzen eta haien ikuspuntua
adierazten dute, dena justifikatuz eta nabarmena denetik abiatuz. Errutina hauetan,
ikuspuntuak eta ebidentziak batzen dituzte haien artean konexioak eginez eta
hainbat perspektiba aztertuz. Ondoren, osotasun batean zatiak identifikatzen
saiatzen dira, zirriborro batean ondorioak batuz. Hasieran 21 errutina zeuden, 3
multzotan sailkaturik. Multzo hauek sarrerako errutinak, errutina antolatzaileak eta
errutina ikertzaileak deitzen dira eta bakoitzak gaiaren inguruan funtzio zehatz bat
betetzen du. Sarrerako errutinak gaiaren hasieran lantzen dira eta gai horren
inguruan interesa pizteko balio dute batez ere. Errutina antolatzaileak informazio
garrantzitsuena azpimarratzeko eta gaia
sintetizatzeko balio dute. Azkenik, errutina
ikertzaileak gaiaren inguruan ikertzera
motibatzen ditu ikasleak.
Comentarios
Publicar un comentario