Ir al contenido principal

VISIBLE THINKING

Zerbaitek zer edo zer pentsarazten digunean, errazago ikasten dugu, adibidez, klima
aldaketak dakartzan ondorioetan pentsatzen dugunean, eta horren ondorioz,
interesa daukagunean, errazago ikasten dugu gai horren inguruan, konturatu gabe
askotan. Horregatik, pentsatzearen ondorioa da irakaskuntza, eta hori da visible
thinking-en oinarria. Pentsamendua, beraz, irakaskuntzaren oinarria da. Eta, beraz
visible thinking metodoak umeek haien kabuz pentsatzen ikastea du helburu, hain
zuzen ere, pentsamendu hori ikusgarri egitean.
The Biltmore School, Estatu Batuetan dagoen eskola bat da, Miamin hain zuzen ere.
Eskola honetan visible thinking metodoa erabiltzen dute soilik eta eskolaren helburu
nagusia haurrak independenteak eta produktiboak izatea da.

Nola irakasten dute?
Irakasleek hiru elementu erabiltzen dituzte irakaskuntza eta ikaskuntza metodologia
hau bideratzeko. Lehenik, errutina batzuk daude, prozedurak direnak. Egun
bakoitzean, nahiz eta gaiak aldatu, prozedurak errepikatzen dira, hots, errutinak.
Hauetan ikasleek izaera kritikoaz haien burua azaltzen eta haien ikuspuntua
adierazten dute, dena justifikatuz eta nabarmena denetik abiatuz. Errutina hauetan,
ikuspuntuak eta ebidentziak batzen dituzte haien artean konexioak eginez eta
hainbat perspektiba aztertuz. Ondoren, osotasun batean zatiak identifikatzen
saiatzen dira, zirriborro batean ondorioak batuz. Hasieran 21 errutina zeuden, 3
multzotan sailkaturik. Multzo hauek sarrerako errutinak, errutina antolatzaileak eta
errutina ikertzaileak deitzen dira eta bakoitzak gaiaren inguruan funtzio zehatz bat
betetzen du. Sarrerako errutinak gaiaren hasieran lantzen dira eta gai horren
inguruan interesa pizteko balio dute batez ere. Errutina antolatzaileak informazio
garrantzitsuena azpimarratzeko eta gaia
sintetizatzeko balio dute. Azkenik, errutina
ikertzaileak gaiaren inguruan ikertzera
motibatzen ditu ikasleak.

Comentarios

Entradas populares de este blog

AMARABERRI

1979an Loli Anaut pedagogian adituak Amara Berri sistema proiektua sortu zuen. Lanerako sistema bat da, diziplinartekotasuna lantzen duena, non antolakuntza, plangintza, hausnarketa, analisia eta erabakiak hartzea sustatzen diren. Sistema irakasleak ikasleak interpretatzeko modua aldatzeko eta berritzeko sortua izan zen, hau da, haurrari eta beraren behar eta interesei garrantzi handiagoa emateko beharra zela eta eratu zuten sistema, haurraren premiei egoki erantzuteko. Horrez gain, errealitatearekin lotura gutxi eta diziplinen arteko lotura eza ere sistema sortzeko faktoreak edo eragileak izan ziren. Hortaz, sistema, hutsune horiei aurre egiteko sortua izan zen hain zuzen ere. Sistema 7 printzipiotan oinarrituta dago: indibidualizazioa, sozializazioa, globalizazioa, aktibitatea, sormena/irudimena, askatasuna eta normalizazioa. Honako sistema eredua izan da eta hainbat eskolek ere martxan jarri dute Euskal Herri barnean zein kanpoan, esaterako: Murumendi, Urdaneta, .... N

SARRERA

Blog honetan hezkuntza metodologia dezberdinei buruz hitz egingo dut. Hain zuzen ere, uste dut gure herrialdean daukagun hezkuntza sistema nahiko atzeratuta dagoela, eta ez duela umeen beharrekin bat egiten. Horregatik, hezkuntza metodo desberdinei buruzko informazioa eskainiko dut blog honetan.

ULERMENERAKO IRAKASKUNTZA

Ulermenerako Irakaskuntza Harvard Unibertsitateko Project Zero-ren metodologia bat da. Ulermenerako irakaskuntza adimenaren izaera, ulermena, pentsamendua, sormena, etika bezalakoetan eta gizakiarentzako oinarrizkoak diren beste alderdi batzuen ikerketaren diseinuan oinarritzen da. Ardatz nagusia ulertzea da. Ulertzea ikaskuntza intelektual hutsa baino harantzago doan prozesua da enpatia, identifikazioa eta proiekzioa behar delako, etengabeko ikaskuntza prozesu batean irekitasuna, tolerantzia, sinpatia eta zintzotasuna dakarrena. Ulermen hori lotzeko, praktikari garrantzia handia ematen diote. Helburu nagusia etengabe aldatzen ari den gizarte honek planteatzen dituen erronkei aurre egiteko gai diren ikasleak heztea da. Aldi berean, gizarte bidezkoagoa eta berdintsuagoa eraikitzearen alde lan egiten duten pertsonak lortu nahi dituzte. Proiektu honen bidez irakasleek bi galdera planteatzen dizkiete haien buruari: Zer esan nahi du zerbait ulertzeak? Zein motatako ikasketek, ik