Ir al contenido principal

VITTRA ESKOLA

Vittra eskola Suedian hasitako hezkuntza proiektu bat da. Vittra suedieraz
suntsitu/hondatu esan nahi du eta honek ohiko hezkuntza sistemari erreferentzia
egiten dio, bere proiektua guztiz berritzailea delako, non, sormena du helburu.
Suedian 27 vittra eskola daude zeinean 8500 ikasle inguru ikasten dute bertan.

Nola irakasten dute?
Vittra eskolak leku irekietan irakastea bultzatzen dute. Horren ondorioz, eskola
hauen azalera, plaza zentral ireki batean antolatzen da zenbait ikasgelaz inguratuz.
Irakasleak zenbait taldetan banatzen dituzte ikasleak, eskolako puntu desberdinetan
kokatzen dituzte eta gidatzen dituzte zenbait gauza ikas dezaten.
Denboraren aldetik, klaseen iraupena bi ordutakoa da, hortik aurrera, umea
informazioa aztertzeko eta bere eginbeharrak betetzeko denbora dauka. Honen
helburua ez da oinarritzen ikasleak duen ezagutza kopuruan, baizik eta arazoei
aurre egiteko duen gaitasunetan.
Eskola mota hau bakoitzaren esperientzian eta egunero sortzen diren arazoei aurre
egitean zentratzen da.
Bestalde, teknologiak paper garrantzitsu bat hartzen du ikasle bakoitzaren
autonomia sustatzeko eta elebiduntasuna ere (ingelesa-suediarra), testuinguru
internazional batean moldatzeko asmoz, sustatzen da. Ebaluazioa pertsonala egiten
dute eta bakoitzaren garapenean parte hartzen dute, jarrera, lorpenak eta lortutako
helburuak, esaterako. “Vittra” liburuaren bidez, gurasoek zein ikasleek beraien
ebaluazioaren prozesua interneten ikus dezakete.

Comentarios

Entradas populares de este blog

AMARABERRI

1979an Loli Anaut pedagogian adituak Amara Berri sistema proiektua sortu zuen. Lanerako sistema bat da, diziplinartekotasuna lantzen duena, non antolakuntza, plangintza, hausnarketa, analisia eta erabakiak hartzea sustatzen diren. Sistema irakasleak ikasleak interpretatzeko modua aldatzeko eta berritzeko sortua izan zen, hau da, haurrari eta beraren behar eta interesei garrantzi handiagoa emateko beharra zela eta eratu zuten sistema, haurraren premiei egoki erantzuteko. Horrez gain, errealitatearekin lotura gutxi eta diziplinen arteko lotura eza ere sistema sortzeko faktoreak edo eragileak izan ziren. Hortaz, sistema, hutsune horiei aurre egiteko sortua izan zen hain zuzen ere. Sistema 7 printzipiotan oinarrituta dago: indibidualizazioa, sozializazioa, globalizazioa, aktibitatea, sormena/irudimena, askatasuna eta normalizazioa. Honako sistema eredua izan da eta hainbat eskolek ere martxan jarri dute Euskal Herri barnean zein kanpoan, esaterako: Murumendi, Urdaneta, .... N

SARRERA

Blog honetan hezkuntza metodologia dezberdinei buruz hitz egingo dut. Hain zuzen ere, uste dut gure herrialdean daukagun hezkuntza sistema nahiko atzeratuta dagoela, eta ez duela umeen beharrekin bat egiten. Horregatik, hezkuntza metodo desberdinei buruzko informazioa eskainiko dut blog honetan.

ULERMENERAKO IRAKASKUNTZA

Ulermenerako Irakaskuntza Harvard Unibertsitateko Project Zero-ren metodologia bat da. Ulermenerako irakaskuntza adimenaren izaera, ulermena, pentsamendua, sormena, etika bezalakoetan eta gizakiarentzako oinarrizkoak diren beste alderdi batzuen ikerketaren diseinuan oinarritzen da. Ardatz nagusia ulertzea da. Ulertzea ikaskuntza intelektual hutsa baino harantzago doan prozesua da enpatia, identifikazioa eta proiekzioa behar delako, etengabeko ikaskuntza prozesu batean irekitasuna, tolerantzia, sinpatia eta zintzotasuna dakarrena. Ulermen hori lotzeko, praktikari garrantzia handia ematen diote. Helburu nagusia etengabe aldatzen ari den gizarte honek planteatzen dituen erronkei aurre egiteko gai diren ikasleak heztea da. Aldi berean, gizarte bidezkoagoa eta berdintsuagoa eraikitzearen alde lan egiten duten pertsonak lortu nahi dituzte. Proiektu honen bidez irakasleek bi galdera planteatzen dizkiete haien buruari: Zer esan nahi du zerbait ulertzeak? Zein motatako ikasketek, ik