Ir al contenido principal

WALDORF PEDAGOGIA

Zer da Waldorf pedagogia?
Waldorf pedagogiaren oinarria gizakiaren eta garapen psikologiaren ikerketa
da. Handik aurrera, garapenaren psikologian eta fisiologian, metodologian,
didaktika eta irakasgai berrietan sakondu da. Giza naturaren ezagutza
sakonenik abiatzen da eta gizakiaren eboluzioaren hainbat etapetara egokitzen
da. Aniztasun kulturala kontuan hartzen da eta gizakiaren printzipio etiko
orokorrekin konprometituta dago. Hezkuntza eredu bizia eta soziala izateko
xedez sortua izan zen. Steinerren ustez Hezkuntza artelan baten moduan
eraman behar zen aurrera, giro aske eta sortzailean. Hezkuntza benetako
aldaketa sozialaren motorra zela uste zuen.

Ikuspegi honen asmoa umeen alderdi fisikoak, kognitiboak, konduktualak,
emozionalak, sozialak eta espiritualak esnatzea izango da, eta horrekin batera
pentsamendu sortzaile eta analitikoa sustatzea.
Laburbilduz, pedagogia honen azkeneko helburua, gizabanako askeak, moralki
arduratsuak eta integratuak sortzea izango da, konpetentzia sozial handi
batekin.

Nola irakasten dute?
Irakaskuntzako arlo anitzetan garatzen diren trebezien ekintza bateratuari
garrantzia ematen da. Diziplina desberdinen arteko eraginak gaitasun psikikoak
modu harmoniatsuan haztea eta garapen etapa desberdinetara ongi egokitzea
ahalbidetzen du. Horregatik helburua da gizakiaren barruan dauden hiru
indarrak orekatzea da: pentsamendua, sentimenduak eta gogoa.

Comentarios

Entradas populares de este blog

AMARABERRI

1979an Loli Anaut pedagogian adituak Amara Berri sistema proiektua sortu zuen. Lanerako sistema bat da, diziplinartekotasuna lantzen duena, non antolakuntza, plangintza, hausnarketa, analisia eta erabakiak hartzea sustatzen diren. Sistema irakasleak ikasleak interpretatzeko modua aldatzeko eta berritzeko sortua izan zen, hau da, haurrari eta beraren behar eta interesei garrantzi handiagoa emateko beharra zela eta eratu zuten sistema, haurraren premiei egoki erantzuteko. Horrez gain, errealitatearekin lotura gutxi eta diziplinen arteko lotura eza ere sistema sortzeko faktoreak edo eragileak izan ziren. Hortaz, sistema, hutsune horiei aurre egiteko sortua izan zen hain zuzen ere. Sistema 7 printzipiotan oinarrituta dago: indibidualizazioa, sozializazioa, globalizazioa, aktibitatea, sormena/irudimena, askatasuna eta normalizazioa. Honako sistema eredua izan da eta hainbat eskolek ere martxan jarri dute Euskal Herri barnean zein kanpoan, esaterako: Murumendi, Urdaneta, .... N

SARRERA

Blog honetan hezkuntza metodologia dezberdinei buruz hitz egingo dut. Hain zuzen ere, uste dut gure herrialdean daukagun hezkuntza sistema nahiko atzeratuta dagoela, eta ez duela umeen beharrekin bat egiten. Horregatik, hezkuntza metodo desberdinei buruzko informazioa eskainiko dut blog honetan.

ULERMENERAKO IRAKASKUNTZA

Ulermenerako Irakaskuntza Harvard Unibertsitateko Project Zero-ren metodologia bat da. Ulermenerako irakaskuntza adimenaren izaera, ulermena, pentsamendua, sormena, etika bezalakoetan eta gizakiarentzako oinarrizkoak diren beste alderdi batzuen ikerketaren diseinuan oinarritzen da. Ardatz nagusia ulertzea da. Ulertzea ikaskuntza intelektual hutsa baino harantzago doan prozesua da enpatia, identifikazioa eta proiekzioa behar delako, etengabeko ikaskuntza prozesu batean irekitasuna, tolerantzia, sinpatia eta zintzotasuna dakarrena. Ulermen hori lotzeko, praktikari garrantzia handia ematen diote. Helburu nagusia etengabe aldatzen ari den gizarte honek planteatzen dituen erronkei aurre egiteko gai diren ikasleak heztea da. Aldi berean, gizarte bidezkoagoa eta berdintsuagoa eraikitzearen alde lan egiten duten pertsonak lortu nahi dituzte. Proiektu honen bidez irakasleek bi galdera planteatzen dizkiete haien buruari: Zer esan nahi du zerbait ulertzeak? Zein motatako ikasketek, ik